Wednesday, December 13, 2006

3 Anniversary (羊皮婚)

轉瞬間, 已經到了3週年, 打從我們相識那天起, 已過了7個寒冬, 要包容一個人7年著實不簡單, 除了妳有過人的忍耐力外, 可能我還有挑戰妳底線的空間吧! (<--- Just kidding)

自從爸媽乘鶴遠遊後, 無數個深夜, 就只有床頭的一點燈和"Sha-la-sha-la"的收音機聲相伴, 不知何時起, 我自以為已經習慣了自閉及自憐.

但我自覺上天對我真的不薄, 以往的經歷著實豐富了我的人生. 特別在那天(那夜), 妳我相視的一刻, (縱使妳否認有偷看著我), 我知道我失散了的半個個體已經尋回了...

請原諒我是一個頗納悶的人... 有時也頗神經質... + 容易焦燥, 因此, 除了愛心以外, 妳的憐愛使我更覺神聖...

請妳在日後的每一天裏, 如Angel cards 一樣給我提示、明示及暗示, 好使我在適當時候, 行適當的事 ;)

Hallelujah!

7 comments:

Tim said...

Thx for linking Orangedays!

Nice to meet you!

Anonymous said...

To Husband,

Thanks for writing this & let me know more

你真的一早已認定了我嗎 ? I'm so surprise to hear that

請原諒我的事業心重, 容許我實現我的夢想......而當了一個不太盡責的妻子 我希望將來的日子, 我會學會放家庭喺第一位.....我的夢想還有半年便完結, 希望你會繼續支持我, 好嘛 ??

學 霖 山 莊 said...
This comment has been removed by a blog administrator.
學 霖 山 莊 said...

Tim,

Thankz for your great work on Orangedays!

Nice to meet you too!

P.S. - I knew your blog since you were recommended by 尹思哲.

馬沙 said...

學霖山莊 & 學霖山莊,

Very Romantic le......

Happy "3 Anniversary (羊皮婚)"

Tim said...

Haha, Orangedays is not that great, it is actually not recommended by 尹思哲, just some of the friend of Orangedays post the links there.

BTW, haha, this comment seems to kill the romantic feel of your post.....Sorry!

學 霖 山 莊 said...

To: Char Aznable
Not romantic le, I'm a bull.

To: Tim
Nevermind, we 're still alive. Anyhow, I got alot on Orangedays...Thankz ;)